4 برنامه ریزی استراتژیک ابزار برای مدل کسب و کار نوآوری و استراتژی کسب و کار طراحی

[ad_1]

وجود دارد برنامه ریزی استراتژیک ابزار برای تقریبا هر هدف یک کسب و کار اجرایی می تواند تصور. اما برای مدیران و کارآفرینان که مایل به نوآوری مدل کسب و کار خود را می تواند به چالش کشیدن جهش از تفکر متعارف به نوعی خلاق اما تفکر واقعی که از آن نسل بعدی سود پایدار می تواند توسعه.

دانستن انواع ابزار شما می توانید استفاده برای انواع مختلف کسب و کار استراتژی وظایف شما می توانید به مراتب بیشتر نوآورانه نتایج حاصل از استراتژی خود را توسعه جلسات در حالی که برش زمان آن طول می کشد برای رسیدن خوب مدل های کسب و کار.

ابزار برای نقشه برداری و تسلط بلامنازع بازار فضاهای

1. استراتژی بوم

استراتژی بوم یک ابزار برای اولین بار معرفی شده در کتاب “اقیانوس آبی استراتژی” توسط دبلیو چان کیم و رنه Mauborgne. این نمودار که توطئه موقعیت کسب و کار رقبا نسبت به عوامل مهم به مشتری و بازار است. محور افقی توطئه عوامل رقابت (امیدوارم تاسیس از طریق دانش مشتری) و محور عمودی قطعات درجه یا ارائه خدمات سطح.

با استفاده از این نمودار تفاوت بین زمان و پتانسیل کسب و کار رقبا را می توان به صورت گرافیکی به تصویر کشیده است. نقطه اولیه استراتژی بوم است برای نشان دادن اختلاف بین بازار و استراتژی های کسب و کار به عنوان آن مربوط به نیازهای مشتری. با استفاده از یک استراتژی بوم شما می توانید ایجاد یک مقدار جدید از نوآوری است که می شکند درگیری بین کم هزینه و تمایز – قلب اقیانوس آبی استراتژی است.

استراتژی بوم نیز یک ابزار عالی برای USP توسعه است.

2. کنترل استراتژیک نقطه شاخص

این یک ابزار مورد استفاده برای ارزیابی سطح کنترل استراتژیک کسب و کار در صنعت خود را نسبت به رقابت کسب و کار و سازمان است. آن را بهترین بیان توسط مدیریت مشاور Adrian Slywotzky در “منطقه سود” (کتابی که من به شدت توصیه می شود). استراتژیک کنترل نقطه شاخص طبقه بندی این نقاط کنترل با توجه به سطح “سود-حفاظت از قدرت” آنها مشورت برای یک کسب و کار است.

به سادگی قرار دادن آن ساده است توضیحات / کنترل از راه به انحصار قدرت (یا حداقل نزدیک به انحصار) در هر کسب و کار طراحی. سود حفاظت از قدرت این کنترل استراتژیک نقاط رفتن از “هیچ”, “کم” “متوسط” به “بالا”. برخی از نمونه های کنترل استراتژیک امتیاز داده شده توسط Slywotzky عبارتند از:

  • 10 تا 20 درصد هزینه استفاده در محصول کالا (کم)
  • یک سال توسعه محصول منجر شود (کمی بالاتر اما هنوز هم کم)
  • دو سال توسعه محصول سرب (متوسط)
  • نام تجاری کپی رایت (کمی بالاتر اما هنوز متوسط)
  • ارتباط با مشتری مالکیت (بالا)
  • رشته superdominant سمت بازار (بالاتر)
  • مدیریت زنجیره ارزش (و حتی بالاتر)
  • استانداردهای مالکیت (بالاترین)

3. 6 مسیرهای چارچوب

این ابزار تحلیلی است که یکی دیگر از “اقیانوس آبی استراتژی” و استادانه می دهد استراتژیست راه به فکر می کنم در سراسر “شش متعارف مرزهای رقابت” به طور سیستماتیک ساخت فرضیات جدید و تحریک محصول و یا کسب و کار طراحی پیشرفت. ایده این است که یکی از این راه های غیر متعارف به دنبال در چشم انداز رقابتی ممکن است نرم افزار باز کردن یک استراتژیک دستیابی به موفقیت.

یک) نگاه در سراسر صنایع – رقابت با گزینه جایگزین برای محصول/خدمات خود را به جای کسانی که شما فکر می کنم رقابت خود را.

ب) نگاه سراسر استراتژیک گروه – نگاه خود را چگونه استراتژی جدید را می توان توسعه یافته بین به طور طبیعی فرض مرزهای استراتژیک در صنعت شما.

c) نگاه در زنجیره ای از خریداران – در نظر گرفتن چگونه شما می توانید تغییر دهید این بازی با تغییر تعریف “اولیه خریداران.

d) نگاه سراسر مکمل محصولات و خدمات – فکر کردن در مورد کل سیستم از مشتری خود را به طور معمول راه حل (که در آن زمان خود را ارائه ممکن است فقط یک بخش کوچک).

e) نگاه سراسر کاربردی و یا درخواست تجدید نظر عاطفی – بررسی چگونه شما ممکن است قادر به ایجاد یک مقدار جدید منحنی با اضافه کردن احساسات به عملکرد گرا صنعت و یا از بین بردن سلب احساسات و کاهش محصول و یا خدمات به آن عملکردی هسته.

f) نگاه در سراسر زمان – تنظیم افق زمانی خود را به یک نقطه و یا از چرخه معمولی است در بقیه از صنعت خود را.

4. کسب و کار طراحی ماتریس

کسب و کار طراحی ماتریس یک ابزار تحلیلی است که شما می توانید استفاده کنید برای کمک به درک و تجزیه و تحلیل “در یک نگاه” این مدل های کسب و کار از رقبای خود. آن است که تا حد زیادی به دست آمده از کار دکتر آدریان Slywotzky. معیارهای سراسر که شما تجزیه و تحلیل رقبای خود را به عنوان به خوبی به عنوان خود سازمان عبارتند از:

  • انتخاب با مشتری
  • سود گرفتن سیستم(s)
  • تمایز / کنترل استراتژیک
  • محدوده عرضه و حضور

این پردازنده چهار ملاحظات ارائه یک پایه برای تصمیم گیری استراتژی بازاریابی – یک پایه و اساس که بر اساس آن بزرگتر استراتژی کسب و کار به راحتی می توانید استراحت.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *