چگونه به استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT به تدوین و فرموله کردن استراتژی

[ad_1]

با استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT به عنوان یک ابزار برای تدوین و فرموله کردن استراتژی است که یکی از موثر ترین ابزار در برنامه ریزی استراتژیک. این یک واقعی تجزیه و تحلیل با توجه به گسترده آن جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده. موثر است چرا که تجزیه و تحلیل را پوشش می دهد طیف گسترده ای از محیط کسب و کار در جمع آوری داده ها. آن طول می کشد به در نظر گرفتن خارجی محیط کسب و کار و همچنین داخلی قابلیت.

این است که شاید قدرتمند ترین استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT در برنامه ریزی استراتژیک فرایند است. من می خواهم به شما نشان دهد چگونه به استفاده از چهار عامل برای توسعه استراتژی SWOT

فرض کنید شما جمع آوری چندین اطلاعات مربوط به نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدید. پس از آن شما خواهد شد با استفاده از آنها به تدوین و فرموله کردن استراتژی است. هنوز مطمئن شوید که چگونه به آن را انجام دهد ؟ نگران نباشید من شما را از طریق مراحل.

مرحله 1 – بررسی اطراف

بیایید لحظه ای به فکر کردن در مورد هر دوی ما به عنوان مربی برای دو تیم از تیم های فوتبال.

قبل از شروع بازی من و شما باید برخی از استراتژی است که ما می خواهیم این تیم را به دنبال دارد. به عنوان پیشرفت بازی وجود دارد که نشانه ای از تفاوت بین دو تیم را در شرایط بازی و همچنین وضعیت اعضای تیم است.

مرحله 2 – شناسایی نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدید

اکنون وقت آن است که به بررسی تیم در چهار عامل SWOT. بیایید نگاهی به نمونه های زیر به عنوان نتیجه ارزیابی:-

نقاط قوت – تیم شما پر است از مبارزه با روح

نقاط ضعف – یکی از اعضای تیم خود را صدمه دیده است

فرصت های — شما مخالفت تیم به نظر می رسد شل استامینا

تهدیدات — شما مخالفت تیم پر از انرژی

توجه داشته باشید: برخی از این عوامل به نظر می رسد متناقض یکدیگر است. هدف از این مرحله این جنگ را نادیده گرفته است.

مرحله 3 – جفت SWOT عوامل به تدوین و فرموله کردن استراتژی

در حال حاضر شما می توانید شروع به تدوین و فرموله کردن استراتژی ها در چهار دسته. یعنی:-

    • بنابراین استراتژی (نقاط قوت و فرصت های استراتژی )
    • ST استراتژی های (نقاط قوت و تهدیدات استراتژی )
    • WO استراتژی (نقاط ضعف و فرصت های استراتژی )
    • استراتژی های WT (نقاط ضعف و تهدیدات استراتژی )

در این مورد قدرت خود را توسط “تیم خود را پر از روح مبارزه” و زوج با فرصت های خود را توسط “تیم مخالف است و از دست دادن استقامت” . با این سناریو چه کار می کنید ؟ شاید شما تدوین و فرموله کردن استراتژی ” حمله “. وجود آن می رود شما فقط تدوین استراتژی حمله.

سپس شما را به همان روش برای SW, استراتژی های WO استراتژی و استراتژی های WT.

گام 4 – ارزیابی گزینه های استراتژیک

در پایان این بریده شده از SWOT عوامل شما را تا پایان چندین گزینه های استراتژیک. انجام یک ارزیابی سریع از هر یک از این استراتژی ها به حدی از ملاقات با اهداف شرکت.

مرحله 5 – انتخاب گزینه های استراتژیک

در این مرحله شما می توانید یک لیست طولانی از گزینه های استراتژیک. بیش از حد بسیاری از استراتژی برای پیاده سازی ممکن است عملی شود. بنابراین شما نیاز به کوتاه شدن لیست شاید حداکثر سه استراتژی.

پس از شما را به اتمام تمام این 5 گام برای استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT به تدوین و فرموله کردن استراتژی شما باید یک لیست از استراتژی های شما برای اجرای کسب و کار شما.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *