پیستون چیست و چه جنسی دارد؟

پایینترین شیارها متعلق به رینگهای روغن میباشد و این برهان در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به درون پیستون تعبیه شده است. مانند: ریختهگری ناصحیح پیستون، خنک کردن کمتر از مقدار واجب به وسیله روغن موجود در فضای کارتر و سیستم خنک کننده و همچنین تنظیم نبود فشار وارده به پیستون که میتواند از تهیه و تنظیم نبودن مقدار تزریق و یا این که زمانبندی احتراق نشات بگیرد باعث به شکاف خوردگی پیستون میشود. در این طریق به جهت جلوگیری از انتقال حرارت سر پیستون (که در مجاورت احتراق سوخت است) به بدنه پیستون ، یک سر حرارتی شامل شیاری هست که در نزدیکی سر پیستون و به موازات شیارهای رینگ ایجاد می‌گردد اهمیت این عمل تا اندازهای راهی که حرارت را از سر پیستون به بدنه آن منتقل میسازد کمتر میکنند. خدمت منظم سیستم خنککاری خودرو که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات می‌گردد میتواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی آن پیشگیری کند. همچنین ممکن میباشد یک فیلتر خنککننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنککننده است. وجود روغن کافی در فضای لقی در میان پیستون و سیلندر ضمن مراقبت تعادل پیستون به عملکرد بهتر رینگها هم یاری میکند و از استهلاکشان میکاهد. شیارهای محل قرار گرفتن رینگها در نصیب بالای پیستون میباشند در هر پیستون به طور معمول 3تا 5 شیار حلقه وجود دارد. در رخ ذیل ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون گنبدی صورت را می بینید. در صورت زیر ، همین اجزا را می بینید. در رخ پایین شرایط پیستون در موتور اتومبیل را بازدید می نمایید ، پیستون ها اصلی رنگ نارنجی نشان داده شده اند. در شکل زیر یک سیستم چهار سیلندر نشان دیتا شده که در هر سیلندر آن چهار سوپاپ به کار گیری شده است. همچنینفاصله پیموده شده را نشان میدهد. تندی به تیتر فاصله پیموده شده در واحد زمان، بیان میشود. اهمیت فرض این که فاصله طی شده برابر کلیدی ۳ کیلومتر باشد، تندی میانگین این فرد چقدر است؟ این معضل نیز ممکن میباشد به عارضه ها پایین ایجاد شود. میل لنگ اتومبیل نیز به ترازو تعداد سیلندرهای یک اتومبیل ، گنجایش پذیرش شاتون را خواهد داشت ، در صورت تحت ، پیستون ، شاتون و میل لنگ یک خودرو 4 سیلندر را تماشا می کنید. یا این که بر حسب تعداد سیلندر یا رخ قرارگیری سیلندرها که بر همین پایه به صرفا یک نوع Vشکل است. این اختلال تعادل لقی پیستون باطن سیلندر را برهم زده و از شرایط متوازن و یکسان بیرون میکند. این قطعه از آلومینیوم یا چدن ساخته می شود. از چدن یا این که فولاد غالبا در ساختار پیستونهای موتورهای سنگین که به سرعت دوچندان و شتاب آنی نیاز ندارند به کارگیری میشود. موادی که به جهت ساختن پیستونها بکار میروند عبارتند از چدن خاکستری ، فولاد ریخته گری ، و آلیاژ آلومینیوم. در همین موتورها به جهت شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا به کار گیری میشود. استدلال این تفاوت اینست که مواد بکار رفته در پیستونهای اتومبیلها حساس وزن سبکتر خویش اذن عمل در سرعتهای بخش اعظم و انعطاف پذیری در سرعتهای مختلف را به پیستونها میدهند. بدین خواسته پیستون کلیدی حرکات خود در آغاز منجر ورود هوا و یا ترکیب هوا و سوخت به باطن سیلندر می‌گردد (در هنگام حرکت به سمت پایین) ، سپس باعث فشرده شدن ادغام ذکر شده میشود و در ضمن به نحو راضی بودن منتخب از نشت کردن گازها خودداری مینماید (در هنگام حرکت رو به بالا) ، پس از عمل احتراق انرژی آزاد شده به وسیله پیستون جذب شده و مهم یاری شاتون به میل لنگ منتقل میگردد. در ابتدا می بایست دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم و سپس تندی متوسط را بررسی کنیم. به چه صورت از پیستونها مراقبت کنیم؟ یک بار پرسپولیس به جهت عبور از همین وضعیت اقداماتی را انجام بخشید و مهدی ترابی پشت پیستون راست استقلال صاحب توپ شد و به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و پاس رو به خارج اعطا کرد که ضربه وحید امیری بلوکه پیستون هوندا شد. همانگونه که ذکر شد پیستون اولین قطعه متحرک موتور می باشد که منجر میشود تا انرژی آزاد شده از احتراق سوخت در پیستون گلپایگان دسترس قرار بگیرد. و در غایت پیستون سبب بیرون راندن گازهای ناشی از احتراق از محفظه سیلندر میگردد. پیستونهای چدنی در برعلیه فرسودگی مقاومت بیشتری داشته شی کمتری در باطن سیلندر نسبت به پیستونهای آلومینیومی نیاز دارا‌هستند (اصطلاح لقی پیستون به مسافت در بین پیستون و جداره سیلندر گفته می شود). همین بدان معناست که لقی در این پیستون میبایست اندکی اکثر از لقی در پیستونهای چدنی باشد، غالبا برای خودداری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی به کارگیری می شود که در زیر چهار طریق همگانی آنان را به اختصار میکنیم. پیستونها چدنی گاهی وقت ها اهمیت قلع یا یک فلز منحصربه‌فرد روکش داده می‌شوند تا جلای صافتر و مقاومت بهتری در درمقابل فرسودگی به‌وجود آورند. پیستون اولین قطعه موتور میباشد که شروع به حرکت می‌نماید و انرژی به‌وجود آمده از احتراق سوخت را به میل لنگ منتقل مینماید. به جهت کسانی که هر گونه نگرانی در آیتم دقیقا کجا و همینطور راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از piston 110 ، شما شاید می توانید اهمیت ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.