پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

همین بخش استوانه ای (شامل پیستون ها و بلوکه پیستون) توسط محور دواری که درون محیط دایره ای صورت قرار داشته و می چرخند. موتورهای دیزلی حساس توان بالا در حالت طاقت فرسا فعالیت می کنند. این موتورها به طور معمول از پیستون های crosshead استعمال می کنند. علت همگانی پیدایش این خلل ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در نصیب سر پهناور یا کوچک شاتون هست ( البته در موتورهای کوچکی که از همین گونه بیرینگها استفاده می شود زیرا اکثر زمان ها موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ به کار گیری می کنند یا یاتاقانهای بی آلایش plain bearing ) یا اینکه رینگ پیستونها شکسته شده و یا خار حفظ کننده گژن پین رها می شود و همین ایراد را به‌وجود می آورد. حلقه ها در یک نقطه از لبه تقسیم می شوند ، به آن‌ها اجازه می دهد تا حیاتی فشار سبک در در مقابل ، استوانه را فشار دهند. موتور ها بر شالوده طرز چیدمان به دو جور خطی و V صورت تقسیم می شوند . پیستونهای نخستین از چدن بودند ، البته در شکل به کارگیری از آلیاژ سبک تر ، مزایای آشکاری برای تعادل موتور وجود داشت. همین نماد هر چیزی قابلیت دارد باشد، پس بایستی متن که روی رینگ قرار دارااست به سمت بالا باشد، به جهت رینگ کمپرسی هم به همین شکل است. پیستون دارای حساس میله پیستونی بزرگی می باشد که از پایینبه سمت پیستون منتقل می شود و در واقع یک پیستون با قطر کوچکتر است. همین قطعه استوانهای حرکتهای رفت و برگشتی رو به بالا و پایین دارد که در هنگام بالا رفتن سبب به متراکم شدن سوخت می‌شود و پس از احتراق و انفجار، به سمت پایین حرکت میکند. همین رینگها حیاتی خاصیت ارتجاعی بالای خود، زمان انبساط تماما به دیواره سیلندر چسبیده و مانع از رخنه گازهای احتراق به خارج از فضای احتراق میشوند. رینگهای جرم در شیارهای نزدیک به مرحله فوقانی پیستون و بالاتر از رینگهای روغنی قرار دیتا پیستون چیست و چه وظیفه ای دارد میشوند. در موتور ماشین های سنگین از چدن نشکن به جهت ساخت رینگ چگالی ساخته میشود. فرآورده آنان از آلیاژ چدن یا آلومینیوم میباشد و زیر فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. از آنجا که میله اتصال برای عمده چرخش آن زاویه دارااست ، یک نیروی جانبی نیز وجود دارااست که در امتداد طرف پیستون در برابر دیواره سیلندر واکنش نشان می دهد. در همین رخ رینگ اصلی نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و از خروج سوخت و هوای فشرده جلوگیری می کند. یک‌سری موتور بنزینی اولیه اهمیت سیلندرهای دو منظوره بودند ، البته در غیر همین رخ به طور موثری تمام پیستون های موتور احتراق داخلی تک کاره هستند. که داخل همین محیط چند چرخ وجود دارد که بر روی شفت متصل می شوند. این عبارت در اصطلاح به حلقه های فلزی گفته می شود. در لغت، حلقه به مفهوم حلقه میباشد و رینگ پیستون، به تیم حلقه هایی گفته می شود که بر روی شیارهایی که در پیستون تعبیه شده اند، قرار می گیرند. پیستون اهمیت مسئولیت آب بندی گاز را دارااست و رینگ های پیستون را حمل می کند. مشخصه عمده پیستون های تنه بویژه برای موتورهای دیزلی این هست که آنها با یک شیار به جهت حلقه روغن پایین پین گورژون هستند ، علاوه بر رینگ هایی که در میان پین گودال و تاج وجود دارد. در صورت ذیل ، یک نمونه پیستون را بازدید می کنید. همین تعداد حلقه های نازک آهنی می باشد که به راحتی در ذیل شیارهای پیستون ، صحیح تحت تاج قرار گرفته است. اگر‌چه طبق معمول حیاتی چشم غیر مسلح قابل بازدید نمیباشد ، اما پیستون ها کلیدی مرحله مشخصی از بیضی رخ و مشخصات مخفی طراحی شده اند ، به همین مضمون‌ که کاملا گرد نمیباشند ، و قطر آنها در نزدیکی پایین دامن نسبت به تاج بزرگتر است. پیستون های بیلت در موتورهای اتومبیلرانی نیز به کار گیری می شوند چون به اندازه و معماری فرجنجس های موجود اعتماد ندارند و سبب تولید تغییر تحول در طراحی لحظه آخر می شوند. پیستون خیر فقط در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر‌و تحول مداوم زاویه میله اتصال نیز در آن موءثر است. تنها یک مکانیک حیاتی تجربه میتوان همین عمل دشوار را انجام دهد و تعدادی ساعت دوران می برد. می قدرت دارای تولید حفره خنک کننده منحصر به فرد ، سرمایش پیستون را بهبود بخشید. رینگ یک وظیفه قطع کننده دارااست و در همه جا از رینگ ها برای ناچیز کردن فضای اصطکاک استفاده می شود و یک نقش عایق را بر عهده دارند. درصورتیکه شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در مورد پیستول در پابجی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.