نقش کودکان در بالندگی حماسه عاشورا

درباره شخصیت حر اهمیت این عظمتش اصلاً هیچ چیز در تاریخ پیدا نمیکنید. خب حضرت رقیه نیز مانند حضرت علی اصغر صرفا یک لحظه و در یک برهه زمانی کوتاه جاودانگی پیدا می کند به جهت عظمتش و گرنه ما چیزی در دست نداریم که بخواهیم نقش اینها را تحلیل کنیم. صادقی در ادامه روش برخورد کلیدی این مسئله را تساهل و تسامح خوانده و گفت: نمی‌شود در این مسئله خیلی مته به خشخاش گذاشت؛ درصورتیکه بخواهیم سختگیرانه نگاه کنیم، واقعاً مشکل پیدا میشود، البته می گوییم اکنون یک حرفی در تاریخ از حضرت رقیه هست؛ گاهی ما مسائلی داریم که در هیچ جای تاریخ وجود ندارد، البته اصل وجود چنین کسی در تاریخ ذکر شده است، ولی جزییاتش بعداً بیش تر شده؛ خیلی از مسائل در تاریخ بیش تر شده، به خصوص از قرن دهم به بعد؛ البته همین جای خوشبختی هست که همین مطلب را که درباره حضرت رقیه خیلیها میپرسند، می گوییم در یک کتابی می باشد بنابر این انکار نمیکنیم. اما خب به کسی که نقل میکند به این معنی که عماد الدین طبری نقش کانون رویش فکری کودکان و نوجوانان می گردد اعتماد کرد. عماد الدین طبری همین مکتوب را در اولی بازه شیعی به بهاءالدین محمد جوینی والی اصفهان نثار کرده که حرفهای شیعه زیاد در آن است. را درمورد نمایش زنده نوپا نیز برشمرد و نمایش را قادر ترین قالب هنری در رویش کودک دانست و آشناترین وسیله هنری مهم روان نوباوه که ریشه در فطرت او دارد. به همین ادله هست که بازی های کودکان حیاتی همسالانشان، در بوستان و یا این که مهد نوپا ها از مهمترین زمان رشد کودک ها میباشد. نوباوه بایستی از تعیین خود درس بگیرد. وقتی طفل ها یاد میگیرند در مهد نوباوه و در عده همسالان خود بازی های گروهی داشته باشند، به بودن در توده و قبول نقش موردی اجتماعی و قبول قوانین آن گروه برای پذیرفته شدن بدن میدهند. همین کودکان اکثراً زیر نظر مادران دومشان یا این که به عبارتی مادربزرگ ها رشد می نمایند و هر چقدر کاهش مهم تیم همسالان و آبجی و برادران خویش مشغول بازی و گذراندن وقت باشند، دیرتر و به جور ایی متعدد خیس به ایفای نقش خود میپردازند. کودکان در مهد کودک حیاتی تیم همسالان خودشان مشغول نقش هایی میشوند که در منزل از والدینشان چشم و ضبط کرده اند و به ایفای آن میپردازند. درصورتیکه والدین، فرزندان خویش را از کودکی و نوجوانی به حضور در مسجد و تلاوت نماز و عبادات عادت دهند، همین سنّت پسندیده به تدریج در ذهن آنان نقش بسته و مهم آن مأنوس می گردند. یک عدد از اشکالات وهابیت و داعش این هست که اثرها را از دربین میبرند؛ خود این آثار یک علامت تاریخی است. این تفصیلی که از طرز شهادت شهدای کربلا گفته می شود، در منابع گونه اولیه تاریخی به صورت خلاصه ذکر شده. این پژوهشگر تاریخ، مرجع تمامی کتاب های تاریخ عاشورا را مقتل ابی مخنف دانست و گفت: من زیرا سختگیرانه به مکتوب ها نگاه می کنم، صرفا مقتل ابی مخنف را میپذیرم و بقیه مقاتل را تام نمی پذیرم؛ ما لهوف را داریم که شش قرن آن‌گاه از کربلا متن شده. اگر دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت داده ها اکثر در آیتم نقش ادبیات طفل در یاد دادن و تربیت لطفا به بازدید از وب وبسایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *