نقش تعاونی و دولت در توزیعی تجارت

[ad_1]

تعاونی جامعه تعریف شده است به عنوان یک کسب و کار داوطلبانه سازمان است که در آن یک گروه از افراد با منافع مشترک استخر منابع خود را با هم برای ترویج اقتصادی و رفاه اعضای خود را در تولید و توزیع و مصرف کالا و خدمات است. تولید کنندگان و مصرف کنندگان تعاونی درگیر در توزیع محصولات یا به طور مستقیم از تولید کننده و یا عمده فروشان و فروش به اعضای خود (consumers0 در کاهش قیمت.

دولت از سوی دیگر-که آیا فدرال و ایالتی یا محلی سطح یک mjor نقشی در توزیع کالا یا کالاها. دولت قادر به شرکت در توزیع کالاها از طریق ایجاد توزیعی سازمان. نقش دولت در توزیع کالاهای اساسی مسئولیت دولت باید انجام مانند: ارائه سیستم حمل و نقل ارائه تجهیزات ذخیره سازی و کنترل قیمت تثبیت قیمت, پیشگیری از کمبود مصنوعی واردات کالاهای اساسی و استقرار سیستم ارتباطی.

نقش تعاونی جوامع به شرح زیر است:

1. بورس انواع کالا و مصرف کنندگان تعاونی جوامع خرید انواع کالا از تولید کننده و یا عمده از این رو آنها در معرض طیف گسترده ای از محصولات.

2. فروش در کمیت های کوچک برای اعضای: co-operative جوامع خرید در مقدار مناسب از عمده فروش و فروش در بیت به اعضای.

3. اعطای تسهیلات اعتباری به اعضای: co-operative جامعه می تواند اعطای تسهیلات به اعضای بنابراین به عنوان به فعال کردن آنها را لذت بردن از کالا بدون پرداخت بلافاصله.

4. مشاوره: co-operative جامعه نیز مشاوره می دهد tot وارث کاربران (مصرف کنندگان) و همچنین تولید کنندگان و عمده فروشان.

5. محصولات را نزدیک به اعضای: آنها نیز اطمینان حاصل شود که محصولات را به مرحله درب از مصرف کنندگان (کاربران).

6. مبارزه با احتکار: آنها مبارزه با احتکار توسط عمده فروشان و نگهدارنده با تضمین این که آنها سهام بسیاری از محصولات برای استفاده توسط کاربران (مصرف کنندگان).

7. ایجاد ثبات در قیمت ها: آنها همچنین کمک در ایجاد ثبات در قیمت کالا فروش آنها را در قیمت های مقرون به صرفه برای اعضای.

8. حذف واسطه ها: آنها می توانید از بین بردن فعالیت های واسطه خرید کالاهای خود را به طور مستقیم از تولید کنندگان و فروش آنها را به طور مستقیم به مصرف کنندگان (کاربران).

9. بازاریابی از اعضای محصولات: آنها همچنین کمک به اعضای خود را در بازاریابی محصولات خود (من.e تولید کنندگان تعاونی جامعه) با تضمین قیمت عادلانه برای محصولات خود را.

کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهای در حال توسعه با چالش های بهره گیری از نقش دولت. به خصوص در کشورهایی که دولت فاسد است. آنها تصویب سیاست ها و فرم های سازمان اما به درستی عمل نمی کند برای رسیدن به اهداف خود. برای مثال در نیجریه. نیجریه ملی عرضه شرکت محدود (N. N. S. C) راه اندازی شد و در سال 1972 به مکمل های خصوصی تلاش در توزیع محصول. آن است که در حال حاضر رو به زوال و به عنوان خوب به عنوان ایجاد نشده است. چندین بازاریابی تخته برای محصولات مختلف راه اندازی شد به منظور افزایش بازاریابی محصولات در کشور و حوضه رودخانه مقامات نیز راه اندازی برای تشویق بزرگ تولید و توزیع محصولات کشاورزی است. این سازمان عملکرد در حال حاضر ؟ اگر بله نیجریه شده اند که تعداد زیادی بهتر از وضعیت فعلی آن است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *