عملکرد پیستون خودرو

پس از طی همین مرحله، پیستون مجدد به سمت ذیل حرکت می نماید تا همین مخلوط را فشرده کند و همین فشرده سازی سبب انفجار می شود. درصورتیکه بخواهیم این قطعه را به رخ مختصر تعریف کنیم، یک قطعه استوانه ای رخ میباشد که کلیدی متصل شدن به شاتون در درون سیلندر، اساسی حرکت رفت و برگشتی است. همینطور رینگها چنانچه روغن را از روی سطح سیلندر به رخ کامل پاکسازی نکنند منجر به روغنسوزی داخل پیستون ماهله محفظه احتراق میشوند. همینطور حساس تماس کاملی که با دیواره سیلندر برقرار مینمایند هنگام زیر داخل شدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به گوشه و کنار احتراق میشوند. این گذر به روغن اذن می دهد تا از انتهای پهناور از میله اتصال عبور کرده و بر بر روی حوزه‌ رانش دیواره سیلندر ، جایی که حداکثر اصطکاک میباشد ، پاشیده شود. میله اتصال جهت سیلندر که این نیرو روی آن عمل می کند به عنوان طرف رانش شناخته می شود و نیز پیستون و نیز دیواره سیلندر در این منطقه دچار سایش بیشتری می شوند. این به عنوان یک طرح تقسیم بندی شده شناخته می شود. این عبور گاز از پیستون و داخل میل لنگ به عنوان دمنده شناخته می شود و به جهت محافظت فشرده سازی می بایست به دست کم برسد. میله اتصال باید از حیث ساختاری محکم باشد و تصادفی نمی باشد که به رخ برآمدگی I-beam فولاد ، شبیه برادران بزرگتر خود که عرش خراش ها و پل ها را نگه می دارا هستند ، صورت بگیرد. به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، پیستون موتور قطعهای استوانه شکل می باشد که داخل سیلندر دارای اتصال به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد. این دستگاه طوری طراحی شده است که در حرکت رو به بالا بر روی روغن می لغزد و در حرکت رو به زیر آن را خراش می دهد. پیستون قطعه ای نسبتاً استوانهای رخ است ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان همین قطعه ، به میزان زیاد اندک به آن رخ بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا می رود و حتی ممکن هست به دماهایی زیرا 2200 سکو سانتی گراد هم رسد و همین امر باعث انبساط پیستون می گردد و در همین حالت می باشد که پیستون شکل استوانه ای به خود می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.