سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

پیستون علاوه بر ترکیب مخلوط سوخت و هوا، به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر هم کمک می کند. با توجه به شكل (5) ، ملاحظه مي شود كه در هنگام بالا رفتن پيستون مقداري گاز متراكم شده بين رينگ و پيستون قرار گرفته و باعث باز شدن رينگ مي گردد در اين صورت رينگ با نيروي بيشتري به جداره سيلندر چسبيده و از خروج سوخت و هواي فشرده جلوگيري مي كند. پیستون قطعه ای تقریبا استوانهای شکل است ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان این قطعه ، به مقدار بسیار اندک به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به هنگام حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن است به دماهایی چون 2200 درجه سانتی گراد نیز برسد و همین امر باعث انبساط پیستون می گردد و در این وضعیت است که پیستون شکل استوانه ای به خود می گیرد . حرکت رفت و برگشت پیستون توسط شاتون یا دسته پیستونی که به میل لنگ متصل است صورت می پذیرد میل لنگ نیز معمولاً توسط انرژی الکترو موتوری که با شفت میل لنگ درگیر یا به عبارتی کوپل گردیده می چرخد.

این رویکرد بدان معنا است که پیشرانه OPE برای انتقال گازها به داخل و خارج سیلندرها مانند پمپ عمل نمیکند؛ زیرا چنین کاری باعث کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. پیستون نام قطعه ای است که حتما بارها به گوشتان خورده است. سرعت دورانی محور کمپرسور ممکن است از ۲ تا ۶ ( r . این نوع کمپرسور اغلب در سیستم تبرید مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است قدرت آنها از چند دهم اسب تا چند صدم اسب خواهد بود و می توان از یک سیلندر ویا چند سیلندر تشکیل شده باشد . شما از طریق رگلاژ قادر خواهید بود تا روز، ساعت و تعمیرگاه مورد دلخواه خود را برای سرویس مورد نظرتان مشخص کنید. تا اینجا، در مورد تندی میانگین صحبت شد. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با پیستون به عنوان یک راننده حرفه ای بپردازیم و از عملکرد و جنس و انواع آن تا دلایل خرابی و نشانه های آن صحبت کنیم.

دلیل این تفاوت اینست که مواد بکار رفته در پیستونهای اتومبیلها با وزن سبکتر خود اجازه کار در سرعتهای بیشتر و انعطاف پذیری در سرعتهای مختلف را به پیستونها میدهند. شاتون نقش مهمی در حرکت دورانی دارد و پیستون قطعهای استوانه شکل است که به شاتون وصل میشود و حرکت رفت و برگشتی در سیلندر دارد. نام دیگر کمپرسور پیستونی کمپرسور رفت و برگشتی است زیرا پیستون داخل سیلندر دارای حرکت رفت و برگشتی می باشد. دیواره پیستون در این سطح پایینی گرد و به شکل بیضی طراحی میشود که ضمن فراهم آوردن حرکت سهلترش در سیلندر، پس از انبساط این قطعه در اثر حرارت بالای محفظه احتراق، کاملا فرم استوانه به خود میگیرد. خود فرهاد مجیدی هم تمرکز بسیاری روی شخصیت دفاعی تیمش داشت، برای مثال پس از بازی با آلومینیوم که استقلال نتوانست این تیم را ببرد، وقتی از سرمربی استقلال پرسیدند چرا در روزی که تیم پیروز نشده به بازیکنان پاداش دادهای؟ پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا میکند. با وجود سوختن بنزین، این پیشرانه از سیستم احتراق تراکمی بنزین (GCI) بهره میبرد؛ به این معنی که با تراکم مخلوط سوخت و هوا همراهبا گازهای خروجی داغ باقیمانده که بهعمد در سیلندرها گیر افتادهاند، مخلوط سوخت و هوا داغ شده و همین باعث اشتعال سوخت میشود.

سیستم هوارسانی نهتنها سیلندرها را با هوا پر میکند، بلکه گازهای خروجی را نیز بهطور دقیق و کنترلشده به خارج میفرستد. همانگونه که قبلا مختصراً توضیح داده شده اساس کاری کمپرسور پیستونی به صورتی است که قطعه پیستون مانندی داخل سیلندری قرار دارد که با حرکات رفت و برگشتی پیستون درون سیلندر و باز و بسته شدن دریچه های ورودی و خروجی که توسط صفحاتی فلزی به نام VALVE.PLATE مسدود شده اند هوا از مجرای ورودی وارد محفظه می گردد و زمانی که تا حد معینی فشرده گردید مجرای خروجی باز و هوای فشرده از این مجرا خارج می گردد. رینگ کمپرسی اول: این رینگ بالاترین رینگ می باشد که وظیفه جلوگیری از نشت سوخت هوای متراکم شده یا محترق شده به داخل محفظه کارتل و خنک کاری سر پیستون را دارا می باشد. جنس پیستونها معمولا از چدن یا آلومینیم انتخاب پیستون پژو پیستون یاماها ۱۲۵ میشود. فنر معمولا شامل چندین شکاف یا پنجره (مجرا) برای بازگشت روغن به شیار رینگ روغنی می­باشند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد رینگ پیستون ژیان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.