تفاوت تولید محتوای وب سایت و تولید محتوای اینستاگرام

همانطور که می دانیم تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر کسب و کار ها و بیزنس ها بسیار زیاد و قابل توجه می باشد. نکته ی قابل توجه این است که شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که در کشور ما کاربران زیادی را به خود اختصاص داده اند. از جمله ی این شبکه ها می توان به فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و … اشاره کرد. اما استفاده از سایت های اینترنتی برای کسب و کار ها از دیرباز مرسوم بوده و تأثیر شگرفی را در موفقیت بیزنس ها و کسب و کار ها داسته است. یکی از مهم ترین نکات برای هر صفحه ی مجازی و سایت ، تولید محتوای با کیفیت و مناسب می باشد. در این مطلب به بررسی تفاوت تولید محتوای وب سایت و تولید محتوای اینستاگرام می پردازیم.در ادامه نیز مباحثی در مورد تعرفه های دیجیتال مارکتینگ را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. 

تولید محتوا چیست؟
محتوا مجموعه اطلاعاتی است که توجه مخاطب را به خود جلب می کند و این اطلاعات احتمال دارد شامل متن و عکس و ویدئو باشد. تولید محتوا توسط افراد دارای تخصص محتوا نویسی انجام می شود و این محتوا برای هر شبکه ی اجتماعی احتمال دارد به گونه ی مختلفی ارائه شود. محتوا ها باید اطلاعات مفیدی را به مخاطب اضافه کنند تا مخاطب با کمک آن ها در زندگی و یا شغل خود پیشرفتی داشته باشد و یا از حقایق بیشری مطلع باشد.
قطعا تولید محتوا دارای اطلاعات خاصی برای مخاطب می باشد و همچنین هدف خاصی را نیز در بر دارد. بسیاری از افراد پس از راه اندازی کسب و کار مخصوص خود با هدف جلب مخاطب و مشتری بیشتر و همچنین فروش بیشتر به فکر تولید محتوای مناسب و با کیفیت می افتند. در این مطلب می خواهیم به بررسی تفاوت تولید محتوای وب سایت و تولید محتوای اینستاگرام بپردازیم.
تولید محتوا برای اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین مکان ها برای بازار یابی و افزایش مشتری می باشد. شبکه ی اجتماعی اینستاگرام با تعداد فراوان کاربران خود در ایران به کسب و کار ها این امکان را می دهد تا تصاویر و مطالب خود را برای کاربران به اشتراک بگذارند و مشتریان خود را پیدا کنند. شبکه ی اجتماعی اینستاگرام سعی می کند که با توجه به لایک ها و فالووینگ ها و همچنین کاربران نزدیک به هم، مطالب مورد علاقه ی فرد را به او برساند. تولید محتوا در اینستاگرام باعث ارتباط بیشتر و همچنین سریع تر برند ها و کسب و کار ها با مشتریان خود می شود.
در تولید محتوا برای شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، تصاویر و هشتگ ها بسیار مهم می باشند. اینستاگرام با توجه به هشتگ های مورد استفاده در یک پست و همچنین تصاویر آن، این پست ها را به دست علاقه مندان به این مطالب می رساند. اینستاگرام با استفاده از الگوی عملکرد کاربران در این شبکه ی اجتماعی (یعنی صفحات دنبال شده، لایک ها و ..) مطالب مورد علاقه ی آن ها را برایشان نمایش می دهد. به این ترتیب در تولید محتوا برای اینستاگرام باید به گونه ای عمل شود که اینستاگرام بهتر بتواند این پست را به دست علاقه مندان خود برساند.
در تولید محتوا برای اینستاگرام باید از تصاویر بسیار با کیفیتی استفاده شود. این تصاویر مخصوصا تویر اول هر پست باید به گونه ای باشد که کاربران را جذب خود کند و همچنین با پیشرفت کیفیت دوربین ها و همچنین پیشرفت کار تولید محتوا، دیگر پست های با تصاویر بی کیفیت مورد توجه افراد قرار نمی گیرند.
در تولید محتوا برای اینستاگرام، استفاده از عکس نوشته ها بسیار حائز اهمیت می باشند. بر خلاف تولید محتوا برای سایت در این شبکه ی اجتماعی بیشتر مطالب مهم را باید به صورت عکس نوشته در تصاویر بگنجانید. اما در تولید محتوا برای سایت مهم ترین بخش محتوای متنی می باشد و استفاده از عکس نوشته ها چندان حائز اهمیت نمی باشد.
شما با خواندن ویژگی های تولید محتوا برای اینستاگرام و هچنین وب سایت که در این مطلب به شما ارائه می دهیم به راحتی می توانید تفاوت تولید محتوای وب سایت و تولید محتوای اینستاگرام را تشخیص دهید.

تولید محتوا برای وب سایت
داشتن یک وب سایت با کیفیت برای کسب و کار ها امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. همانطور که می دانیم قدمت سایت ها بسیار بیشتر از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می باشد. در تولید محتوا برای وب سایت توجه بسیار بیشتری به درست بودن مطلب و همچنین کیفیت محتوا می شود. در تولید محتوا برای وب سایت مطالب بسیار زیادی جمع آوری می شود تا بهترین مطالب را در اختیار مخاطب قرار گیرد و به این ترتیب توجه مخاطب به این وب سایت جلب می شود.
تولید محتوا برای وب سایت دارای قوانین و اصول مشخصی می باشد که هر محتوا نویس باید آن ها را رعایت کند. تولید محتوا برای وب سایت باید به گونه ای باشد که موتور جستجوی گوگل به راحتی کلمات کلیدی را در این محتوا پیدا کرده و در اختیار کاربری قرار دهد که عبارت مشابه را جستجو کرده است. برای اینکه موتور جستجوی گوگل راحت تر بتواند به این مطالب دسترسی پیدا کند باید در این محتوا اصول خاصی رعایت شده باشد. تولید محتوا در وب سایت معمولا بسیار معتبر تر از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می باشد. طبق آمار ها کاربران اعتماد بیشتری به استفاده از مطالب وب سایت و همچنین خرید کردن از وب سایت ها دارند.
به این ترتیب اگر یک در حال راه اندازی یک کسب و کار و بیزنس هستید و می خواهید مشتریان خود را گسترش دهید استفاده از وب سایت را به شما پیشنهاد می کنیم. البته باید توجه داشته باشید که برای وب سایت خود حتما از محتوا نویسان حرفه ای و با تجربه استفاده کنید. زیرا محتوای مناسب و کاربردی در افزایش مخاطبین سایت بسیار موثر می باشد.
جمع بندی
در این مطلب محتوا نویسی را به شما معرفی کردیم و همچنین تفاوت تولید محتوای وب سایت و تولید محتوای اینستاگرام را بررسی کردیم. همانطور که پیش تر گفتیم برای افزایش مخاطبین و مشتریان خود استفاده از محتوا نویسی در اینستاگرام و یا وب سایت بسیار حائز اهمیت است. با توجه به کسب و کار خود و همچنین خاطبینی که دارید می توانید ایسنتاگرام یا وب سایت و یا هر دو را برای انجام تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا استفاده کنید. توجه به این نکته بسیار ضروری است که باید محتوایی که تولید می کنید باید منحصر به فرد باشد و همچنین باید مخاطبان را جلب خود کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.
منبع : سایت کانتنت مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *