بک لینک چیست و چگونه بک لینک صحیح و کاربردی بسازیم؟

اما دقت کنید که ایجاد و درج لینک در رپورتاژ یکی از حساسترین کارها در سئو است بههمین جهت باید تمام سعی شما مبنی بر طبیعی بودن این فرآیند باید باشد. لینک از یک وبسایت غیر مرتبط به شما داده شود. با توجه به محتوای جدید و مطالب موجود که اخیراً تغییر یافتهاند، خزندگان وب به کشف دادههایی از جمله URL، نقشههای سایت و کدهای مربوطه میپردازند تا انواع محتوای نمایش داده شده را کشف کنند. منظور از کسب اعتبار همان برند سازی در وب است. لینک سازی دارای ۳ نوع مختلف است که در یکی دو سال اخیر، به عنوان موثرترین تکنیک سئو خارجی سایت مورد استفاده قرار گرفتهاست. در چنین مواقعی می توانید از لینک نوفالو(noFollow) استفاده کنید، این کد باعث می شود با خیال راحت از لینک های خارجی استفاده کنید بدون آنکه ارزش و اعتباری از جانب شما به صفحه مقصد منتقل شود. در این سایتها میتوانید علاوهبر معرفی محصولات خود، لینک مستقیم سایت را نیز قرار دهید که این میتواند نوعی بکلینک برای سایت شما بهحساب آید. بیشترین اقدامات برای سئو خارجی سایت برای ساخت بک لینک ها انجام می شود. در واقع بیشتر افراد سئوی خارجی سایت را در ساخت بک لینک ها برای سایت شان می بینند.

بیشتر سئوکاران و دارندگان سایت متوجه نیستند که بیشتر ارزش سئوی سایت از چگونگی ساختار صفحات داخلی ناشی میشود. مواردی مثل کد نویسی صحیح سایت، فشرده سازی فایل های CSS و جاوا، استفاده از SSL، ساختار URL های سایت، واکنشگرا بودن وب سایت، بهینه سازی تصاویر و موارد دیگری که در ادامه بیشتر در موردشان صحبت می کنم. البته بیشتر صحبت سر زمان است و در کل سئو نسبت به دیگر روش ها سرمایه کمتری می طلبد! ولی در دیگر روش های تبلیغات اینترنتی ما به زور در دید آن ها قرار می گیریم. و سئو چگونه می تواند کسب و کارهای اینترنتی را متحول کند و در نهایت با جادویی که سئو می کند آشناتون می کنم. ممکن است در بعضی جا ها یک نفر کسب و کار، سایت یا شاید اسم شما را ذکر کرده است ولی بک لینکی به شما نداده است پس بهتر است این افراد را پیدا کنید و و از آن ها بابت این کار تشکر کنید و بعدا تقاضا کنید که لینک سایت شما را نیز ذکر کنند. چون همانطور که گفتم مشتریانی که از گوگل به سایت شما می آیند دقیقا به دنبال نیازشان هستند و شما را بهترین گزینه برای رفع نیازشان می دانند.

یعنی مشتریانی که از موتورهای جست و جو جذب می کنید به مراتب بهتر و با کیفیت تر از مشتریانی هستند که مثلا از تبلیغات بنری یا کلیکی دریافت می کنید. اینکه دیگر سایت ها به ما اشاره کنند و درباره ما صحبت کنند یا اینکه در شبکه های اجتماعی معروف شویم و دنبال کننده های بیشتری دریافت کنیم به کسب اعتبار و برندسازی در سئو مربوط می شود. از این رو دریافت ترافیک از موتورهای جست و جو برای ما بسیار اهمیت دارد و مفید خواهد بود. سئو خارجی سایت به تمام فعالیتهایی که در خارج از سایت شما اتفاق میافتد تا رتبهبندی سایت شما را افزایش دهد و سئو بهتری برای سایت شما بسازد اشاره دارد. همانطور که گفتیم، سئو خارجی مربوط به اقداماتی است که در خارج از سایت شما انجام میشود تا رتبه شما را در SERP بهبود ببخشد. البته گوگل مدتی است امتیاز این روش بک لینک گذاری در سئو خارجی را کاهش داده است.

حتماً میدانید که اگر ما یک سری داده داشته باشیم مثلاً میانگین تعداد سایتهای وردپرسی ایران، از همین داده میتوان محتواهای مختلفی تولید کرد. ایجاد محتوای شگفت انگیز و قابل اشتراک گذاری یک روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های بیشتر و بیشتر به وب سایت یا وبلاگ ما است. هرچه تجربه شما در سئو سایت بیشتر باشد نتایج بهتری می توانید بگیرید. این نوع بک لینک برای به اشتراکگذاری در سایتهای مختلف و تبلیغ برند شما بسیار مفید است. از تولید محتوای مفید و ارزشمند گرفته تا شکل ظاهری سایت، المان های چیده شده در سایت، رنگ بندی و شکل نوشته های سایت، سرعت بارگذاری سایت و هر موردی که سایت ما را به یک سایت مفید با کاربری راحت برای کاربران مان تبدیل کند. فرض کنید اخیرا مقاله ای با موضوع “دوی ماراتن” را منتشر کرده اید، در این صورت گوگل به لینک هایی که از سایت های مرتبط با دوی ماراتن و تناسب اندام ایجاد شده اند اهمیت بیشتری نسبت به بقیه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *