بررسی تویوتا یاریس 2021

ضمنا استفاده از پلتفرم TNGA منجر به کاهش وزن حدود ۵۰ کیلوگرمی خودرو شده و فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. استفاده از پلتفرم GA-B باعث شده یاریس جدید کوتاهتر، کمارتفاعتر، و عریضتر از نسل قبلی باشد و به دلیل افزایش فضای کابین، فاصله بین دومحور ۵۰ میلیمتر بیشتر شده است. نکتهی جالب توجه آن است که در حالی که مزدا ۲ جدید برپایهی سیستم هیبریدی تویوتا یاریس خواهد بود، مدل آمریکایی تویوتا یاریس هم اساسا بر پایهی یک مدل قبلی اصلاح شده از مزدا ۲ تولید میشد. از این خودروی سابکامپکت سه نسل تا به حال در تیپهای هاچبک، کوپه و سدان تولید شده است ولی به تازگی تویوتا یاریس ۲۰۱۹ رونمایی شده و روانه بازار گردیده است. هاچبک جمعوجور مزدا ۲ در کنار تویوتا یاریس در شمال فرانسه ساخته میشود و جایگزین مزدا ۲ فعلی خواهد شد که از سال ۲۰۱۴ میلادی به فروش میرسد و از هیچ موتور الکتریکی بهره نمیبرد. تویوتا از نسل جدید هاچبک جذاب خود رونمایی کرد. از این مدل خودرو سه شکل متفاوت دو در، استیشن، پیکآپ و کروک یکی از بیشتری تنوعها را در میان خودروهای تویوتا داشته است.

همچنین در مقایسه با یاریس اصلی ، کراس اوور آن بزرگتر است و فضای بیشتری برای سرنشینان وجود دارد. طبق اعلام تویوتا این سیستم حدود 15 درصد کارایی بیشتری نسبت به قبل داشته و باعث کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده به مقدار 20 درصد خواهد شد. موتور اصلی به تنهایی توان ۹۱ اسببخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتنمتر تولید میکند. مهمترین بخش طراحی نمای خارجی i10 برجستگیهای گلگیرهای جلو و عقب در ترکیب با فرورفتگی میانی بر درهای خودرو است که بیرون زدگی گلگیرها را تشدید میکند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۹.۷ ثانیه و شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت آن ۸.۱ ثانیه است، که دو ثانیه از مدل قبلی بهتر است. این خودرو البته نسبت به نسل قبلی تغییرات قابل توجهی را شاهد نیست اما با اصلاحاتی که انجام شده شاید بتوان مزدا ۲ جدید را به نوعی شبیه به تویوتا یاریس (Toyota Yaris) بازارهای اروپا دانست. کراس اوور های کوچک اروپایی معمولا با سیستم چهار چرخ محرک به فروش نمی رسند، اما تویوتا تصمیم گرفته کمکس کراس را در مدلی با این سیستم به فروش برساند.

ما با بهترین تجهیزات می توانیم خدمات ساخت و پروگرام ریموت تویوتا ، کددهی سوئیچ و ریموت، رفع عیوب و برداشتن کد سوئیچ انواع خودرو تویوتا در صورت گم شدن یا مفقود شدن آن در سریعترین زمان به شما ارائه دهیم . سیستم محرکه نیمه الکتریکی یاریس جدید، بالاترین بازدهی مصرف سوخت در جهان را برای یک خودروی هیبریدی ارائه میدهد و عملکرد بهتری را از خود به نمایش میگذارد. یاریس جدید از نیمه دوم سال 2020 در اروپا عرضه خواهد شد اما ژاپن و استرالیا زودتر از همه پذیرای خودروی جدید تویوتا یاریس صفر تویوتا خواهند بود. تیپهای GR Sport و GRMN مدل های تویوتا یاریس ۲۰۲۰ خواهند بود اما نسخهای قدرتمندتر با نام WRC برای اولینبار به مدلهای اسپرت یاریس میپیوندد. در حالی که مزدا برنامهی گستردهای برای معرفی محصولات مهم در آیندهی نزدیک ندارد، اما احتمالا در سال آینده شاهد نسل جدید مزدا ۲ مدل ۲۰۲۲ در بازار باشیم که بر پایهی تویوتا یاریس تولید خواهد شد. یاریس هیبریدی جدید از پیشرانه هیبریدی با شارژ خودکار نسل چهارم تویوتا بهره میبرد، که یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر را با دو موتور الکتریکی و یک پک باتری لیتیوم یونی ترکیب میکند و همگی در کنار یکدیگر توان ۱۱۴ اسببخار تولید میکنند.

یاریس 2020 از جدیدترین زبان طراحی تویوتا استفاده می کند و براساس پلتفرم جدید TNGA این شرکت گسترش داده شده است. از جمله امکانات یاریس 2020 میتوان به مواردی مانند سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار، کنترل کروز تطبیقی، رانندگی بین خطوط، نور بالای خودکار و سیستم تشخیص علائم ترافیکی جاده اشاره کرد. این مجموعه دارای امکاناتی از جمله سیستم جلوگیری از تصادف با تشخیص خودروها، تشخیص عابران، و تشخیص دوچرخهسواران، و همچنین کروز کنترل انطباقی هوشمند، دستیار علائم رانندگی، و موارد دیگر است. خودروهای محبوبی از جمله کمری و آوالون، پریوس و RAV4 و کرولا از همین پلتفرم تویوتا استفاده میکنند. استحکام بیشتر، مرکز ثقل پایین و طراحی هوشمندانه از جمله مزایای پلتفرم جدید تویوتا بوده و طبق اعلام تویوتا آن را به ایمنترین خودروی جهان در کلاس خود تبدیل کرده است. عمر مفید باتری تویوتا یاریس چه قدر است؟ قدرت تمام الکتریکی به میزان زیادی بهبود یافته است و راننده حالا میتواند فقط با استفاده از قدرت باتری به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این افزایش توان با بهبود ۲۰ درصدی در مصرف سوخت همراه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *