بازاریابی محیط زیست

[ad_1]

هیچ کسب و کار وجود دارد و در عمل در یک خلاء اما به عنوان بخشی از محیط زیست است که در آن می یابد خود را. کارآمد و اثربخش استراتژی بازاریابی عملکرد بازاریابی مدیر توانایی درک محیط است که در آن کسب و کار عمل می کند.

بازاریابی محیط زیست متشکل از مجموعه ای از عوامل یا نیروهای که عمل یا تاثیر عملکرد یک شرکت در بازار هدف انتخاب شده.

Jain (1981:69) تعریف بازاریابی محیط زیست شامل همه این عوامل که ممکن است بر سازمان به طور مستقیم یا غیر مستقیم در هر محسوس راه است. بازاریابی عوامل محيط بر سازمان راه ورودی و سازمان ها نیز تاثیر می گذارد محیط زیست با خروجی. رابطه بین سازمان و محیط بازاریابی است که اغلب به عنوان “جدایی ناپذیر” از سازمان و محیط آن را به طور مداوم در حالت: دادن و گرفتن” یا هموستاز.

بازاریابی محیط زیست تشکیل شده است از این نیروها و یا عنصر است که اثرات این شرکت توانایی به کار به طور موثر در آن بازار هدف انتخاب شده.

بازاریابی محیط زیست است تقسیم به دو مؤلفه اصلی است. عناصر هستند

محيط داخلي: داخلی محیط زیست در رابطه با کنترل متغیر است. کنترل متغیرهای طبقه بندی شده به دو گروه آنها هستند; استراتژی متغیر و unmarketable متغیر است. محیط خارجی: محیط خارجی در رابطه با متغیرهای غیرقابل کنترل. این متغیر ها به نام غیر قابل کنترل به این دلیل که مدیر بازاریابی نمی تواند به طور مستقیم کنترل هر یک از عناصر. مدیر بازاریابی در سمت چپ با گزینه تطبیق با محیط بی درنگ مشاهده و تجزیه و تحلیل و پیش بینی از این عوامل محیطی. محیط خارجی بیشتر را می توان به دو بخش تقسیم میکرو محیط زیست و محیط کلان.

میکرو محیط زیست:

عناصر است که سقوط تحت میکرو محیط زیست تشکیل شده از نیروهای و یا عوامل در محیط زیست فوری است که بر این شرکت قابلیت انجام به طور موثر در بازار است. این نیروها در حال تامین کنندگان و توزیع کنندگان و مشتریان و رقبا است. اجازه دهید بحث در مورد هر یک از متغیرها در جزئیات.

تامین کنندگان::

تامین کنندگان کسب و کار مشتریان که ارائه کالا و خدمات به دیگر سازمان های کسب و کار برای فروش مجدد و یا برای تولیدات کالاهای دیگر است. رفتار برخی نیروها در تامین کنندگان می تواند بر عملکرد خرید سازمان مثبت یا منفی. عوامل مهم در اینجا تعدادی از تامین کنندگان و حجم از تامین کنندگان این صنعت است. ممیزی تامین کنندگان ما را قادر به درک قدرت خود و قدرت چانه زنی است که تامین کنندگان برگزاری بیش از این صنعت به عنوان یک کل. پاسخ به مسائل مربوط باید این پتانسیل را تحت تاثیر قرار توانایی شرکت در صنعت به طور موثر ارائه رضایت بخش نیاز به کالا و/ یا خدمات. این روند امروز این است که خریداران تلاش برای متقاعد کردن تولید کننده به ارائه دقیقا همان چیزی است که شرکت ها می خواهند. این فرایند شناخته شده به عنوان “بازاریابی معکوس”.

مشتریان:

مشتریان کسانی هستند که خرید کالا و یا خدمات تولید شده توسط این شرکت است. در خرید های زنجیره ای مختلف مردم بازی نقش مهمی قبل از خرید تصمیم گیری ساخته شده است. تأثیرات مختلف باید درک شود. مشتری ممکن است مصرف کننده از محصولات که در آن او/او توسط کاربر. این فاکتور بسیار مهم در اینجا این است که نیازها و می خواهد از مصرف کنندگان ایستا نیست. آنها به سرعت در حال تغییر است. تغییرات در ترجیحات مصرف کننده ایجاد فرصت ها و تهدیدات در بازار است. این تغییر نام برای marshaling از استراتژی جداگانه به هر دو جا به ویندوز از فرصت ها و یا زنده ماندن از تهدیدات در بازار است. دانش خوبی از مصرف کنندگان رفتار را تسهیل طراحی و تولید کالا و خدمات است که مشتریان نیاز دارید و می خواهید نه آنچه که آنها قادر به تولید است.

رقیب:

یک رقیب است که یک شرکت فعال در همان صنعت یا بازار با شرکت دیگری. توجه در اینجا این است که شرکت یک تولید یک جایگزین که از شرکت B (رویکرد صنعتی) و یا یک شرکت و شرکت B به دنبال برآوردن همان نیاز مشتری (رویکرد بازار.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *